• Ashtanga Vinyasa yoga is een krachtige en dynamische vorm van yoga die bestaat uit een vaste reeks oefeningen en ademhalingtechnieken bedoeld voor versterking van lichaam en geest.
  • Bikram yoga wordt beoefend in een kamer die verwarmt wordt tot boven de 38° graden. In de warmte wordt een serie van zesentwintig houdingen en ademhalingsoefeningen uitgevoerd. Elke houding wordt in het algemeen twee keer uitgevoerd, en aangehouden voor een bepaalde tijd.
  • Hatha yoga is in het westen het meest bekend en wijdverspreid. Het combineert fysieke houdingen met controle van de ademhaling om zo lichaam en geest in balans te brengen. Hatha yoga wordt ook wel uitgelegd als een methode die de grootst mogelijke resultaten bereikt met zo min mogelijk energie.
  • Iyengar yoga staat bekend om de aandacht voor details en de nauwkeurige uitlijning van houdingen om lichaam en geest in lijn te brengen. Bij de voornamelijk staande houdingen wordt de nadruk gelegd op precisie, de juiste houding en de leerlingen worden aangemoedigd langdurig in een bepaalde houding te blijven staan, zodat die volledig kan worden ervaren.
  • Kinderyoga is een combinatie van yoga en spel, waarbij plezier voorop staat. Bij kinderyoga leren kinderen op een speelse en dynamische manier kennis te maken met yoga door zingen, dansen, yogahoudingen, mediteren en ademhalingsoefeningen.
  • Kundalini yoga bestaat uit eenvoudige effectieve yogatechnieken die door iedereen kunnen worden toegepast, zoals houdingen, het zingen van mantra’s en liederen, coördinatie van ademhaling, beweging en meditatie
  • Tijdens een zwangerschap is een vrouw zich vaak extra bewust van haar lichaam en gevoelens. Het lichaam verandert onder invloed van hormonen en door het groeien van de baby in de buik. Ook vinden er verschuivingen plaats in het gevoelsleven. De kern van zwangerschapyoga is dan ook het goed leren voelen van het lichaam, bewuster te worden van wat er zich afspeelt en hoe hiermee om te gaan.